The Blog

Sunday, June 27, 2010

Toleransi

toleransi.
kenapa susah sangat untuk bertoleransi?
perlu ke untuk menang setiap masa?
letih la bila setiap kali dalam keadaan macam ni.
pasti aku yang selalu mengalah.
kenapa yang lain terlalu ego?
hanya fikir senang sendiri.
penat sendiri.
malas sendiri.
perasaan sendiri.
fikir la perasaan orang lain juga.
jangan la terlalu ego dan pentingkan diri.
kadang-kadang kerana ego, jadi bergaduh.
bila macam ni, aku rela mengalah.
perasaan aku kan tak penting.
tapi jujurnya, aku rasa letih.
kerana terlalu kerap mengalah.
tolong la faham perasaan ini.
aku juga manusia biasa.
punya rasa penat.
punya perasaan.
cuma aku tak punya ego yang tinggi.
jika ego aku tinggi, mungkin tak perlu kerap mengalah?
ntah la.
tolong la belajar untuk bertoleransi sikit.


2 comments: